czwartek, 2 marca 2023

[627] "Heartstopper: Yearbook" - Alice Oseman


 

Są tu jacyś fani Heartstoppera? Osobiście uwielbiam zarówno komiksy jak i serial, który o dziwo spodobał mi się nawet bardziej niż książki! Alice Oseman stworzyła niesamowitą historię, która może wydaje się nieco cukierkowa, ale mimo wszystko zostaje w sercach i umysłach czytelników na długo. Dlatego z wielką przyjemnością sięgnęłam po dodatek do serii, czyli „Heartstopper: Yearbook”.

Książka zawiera wiele ciekawych treści ze świata komiksów Alice Oseman. Znajdziemy tutaj wcześniej niepublikowane nigdzie ilustracje, wyjątkowy minikomiks, a także ciekawe profile wielu postaci oraz mnóstwo ciekawostek na temat procesu twórczego osoby autorskiej, opowiadanych przez jej komiksowego awatara. Możemy dzięki temu zauważyć, jak przez lata zmieniała się kreska Oseman, a także koncepcja jej postaci. Początkowo miały wyglądać zupełnie inaczej, co niesamowicie mnie zaskoczyło. Dostajemy też kilka scen z przyszłości bohaterów. Dobrze było zobaczyć dorosłego Nicka i Charliego, których przygoda nie skończyła się, kiedy weszli w dorosłe życie.

Ponadto w książce znajdziecie również wiele ciekawych i angażujących czytelnika zadań. Możemy według wskazówek osoby autorskiej narysować naszych ukochanych bohaterów, a także sprawdzić za pomocą quizu, czy bliżej nam do Charliego czy zdecydowanie bardziej przypominamy Nicka. Możemy też zobaczyć, jak Oseman wyobrażała sobie dwójkę bohaterów w alternatywnych rzeczywistościach na przykład w średniowieczu. Muszę przyznać, że pomysłowość osoby autorskiej mnie zachwyciła.

Zazwyczaj nie sięgam po dodatki do serii, ale tym razem się skusiłam i nie żałuje. Są historie, których czytelnik nie chce nigdy skończyć i ta Nicka oraz Charliego zalicza się do takowych. Ciężko pożegnać się z ich światem, więc tego typu publikacje są świetnym pomysłem dla fanów serii. 

 Za książkę dziękuję Wydawnictwu Jaguar. 

Sara

 

1 komentarz: