środa, 7 lutego 2024

[788] ,,Opowieści dla dzieci, które chcą być odważne” – Alex Rovira, Francesc Miralles

 


Jakiś czas temu miałam okazję już poznać inną książkę z serii ,,Opowieści dla dzieci, które…” i bardzo spodobała mi się koncepcja autorów. Jako dziecko najbardziej lubiłam czytać krótkie opowiadania, ponieważ za jednym razem mogłam poznać całą historię. Należałam do tych niecierpliwych, więc dłuższe bajki nie były moimi ulubionymi. Gdybym miała kilkanaście lat temu ,,Opowieści dla dzieci, które chcą być odważne”, to byłaby to moja ulubiona pozycja.

Tym razem głównym motywem tej książki jest odwaga, czyli kolejna bardzo ważna cecha w życiu każdego człowieka – małego, a także dużego. Bardzo podoba mi się to, jak autorzy ujęli ten temat w słowa i w swoich historiach wykreowali wiele ciekawych historii, które są niesamowicie inspirujące. Książeczka ta jest zbiorem aż trzydziestu pięciu opowiadań o naprawdę różnej treści, więc nie są one w żadnym stopniu nudne czy monotonne.

Autorzy w opowiadaniach za pomocą bohaterów starają się przekazać czytelnikom garść rad i informacji, które mogą pomóc budować odwagę. Piszą oni o radzeniu z trudnościami dnia codziennego, pielęgnowaniu relacji z najbliższymi, o samej odwadze i jej istotnej roli w życiu każdego człowieka.

Sama książka jest dedykowana dla dzieci od dziewiątego roku życia. Jednak różnorodność w tych opowieściach jest tak duża, że niektóre będą dobre nawet dla troszkę młodszej widowni. Wydaje mi się, że jest to idealna pozycja do wspólnego czytania z kimś dorosłym, który może wyjaśnić młodszej osobie sens historyjek i podkreślić to, co w nich najważniejsze. Uważam również, że książka ta nadaje się do czytania wieczorem, przed snem, ponieważ opowiadania są króciutkie.

Chociaż historie są krótkie, to zawierają przekaz i skłaniają do refleksji na poruszane tematy. Każde opowiadanie kończy się osobno wypisanymi wnioskami, więc można od razu podsumować sobie temat. Te fragmenty są napisane prostym językiem, dość obrazowym i na pewno bardzo łatwo jest je sobie przyswoić.

Całość oczywiście jest wypełniona również ilustracjami, które bardzo przypadły mi do gustu. Wypełniają one strony, łączą się z tekstem, ponieważ obrazują bohaterów opowieści, a także wydarzenia. Dzięki temu, że tak świetnie współgrają z fabułą, doskonale uzupełniają tekst i to sprawiło, że autorzy nie musieli umieszczać całej masy monotonnych opisów.

,,Opowieści dla dzieci, które chcą być odważne” to bez wątpienia świetna książka, którą mogę polecić dosłownie każdemu rodzicowi. Jest ona idealną podkładką, aby rozpocząć rozmowę na ważne tematy związane z odwagą i poczuciem własnej wartości. Każda z trzydziestu pięciu historyjek jest ciekawa, jej przeczytanie może skłonić do refleksji, ale mają w sobie też wartość rozrywkową. Całość prezentuje się bardzo dobrze, przyciąga uwagę i wydaje mi się, że każdy czytelnik zaangażuje się w tę pozycję.

 

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu ToTamto


Patrycja


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz