piątek, 24 lutego 2023

[621] ,,Garderoba królowej. Historia Elżbiety II i jej strojów” – Julia Golding



Zawsze uwielbiałam podziwiać kreacje Elżbiety II, a zwłaszcza jej kapelusze, które zawsze mnie zaskakiwały. Bardzo często w telewizji najpierw zwracałam uwagę na jej stroje, dopiero później interesowałam się wydarzeniem, w którym brała udział. Myślę, że wiele osób było podobnie zafascynowane osobą królowej Anglii i nie jestem w tym osamotniona. W tej recenzji chcę napisać trochę o bardzo ciekawej książeczce dla młodszej widowni, ponieważ uważam, że warto pielęgnować pamięć o tej bez wątpienia legendarnej kobiecie.

Książeczka ta ma duży format, a także grubą okładkę i jest doskonale wykonana. Bez wątpienia mogłabym ją podarować komuś na prezent, ponieważ wygląda fantastycznie! Trochę żałuję, że jest ona taka krótka, bo jednak tych stron jest niewiele, ale to tylko taki szczegół.

Bez wątpienia zaskoczyłam się, gdy zobaczyłam, że jest to pozycja inna niż to sobie wyobrażałam. Jest w niej trochę więcej informacji niż tylko opis strojów królowej. Cechuje się ona chronologią, a więc początek to informacja o pierwszych latach jej życia. Oczywiście to nie jest żadna biografia, ale swego rodzaju przejście przez najważniejsze etapy w życiu Elżbiety II. Dzięki autorce można dostrzec, że rzeczywiście pewne wydarzenia wymagają specjalnych strojów, które są po prostu częścią tradycji. Okazuje się, że nawet szata do chrztu ma swoją historię i to jest niezwykle interesujące.

Muszę przyznać, że mimo wszystko nie jestem wielką fanką samych ilustracji w tej książce. Mam tu raczej na myśli sam wygląd bohaterów, wolę trochę bardziej realistyczne grafiki. Oczywiście podjęłam się tej recenzji z pełną świadomością tego, co mogę znaleźć w jej środku, ponieważ już na okładce było widać próbkę szaty graficznej. Ona jest jednak tylko jedną ze składowych całej książki, więc uwagę zwracałam również na inne aspekty, o których wspomnę zaraz.

Ilustracje pełnią ważną rolę i chociaż nie są najładniejsze, to zawierają dużo szczegółów, doskonale obrazują wszystko, co najważniejsze. Zawierają całą masę kolorów, są przyjemne dla oka i mimo wszystko dość dobrze się na nie patrzy podczas poznawania wszystkich historii, które zawarła w środku autorka.

Tekstu jest umiarkowana ilość, jednak wystarczająca, aby wyjaśnić wszystko, co istotne. W środku znajdziemy przede wszystkim ciekawostki, ale muszę przyznać, że w pewnym sensie tworzą one spójną całość. Cieszę się, że autorka również podkreśliła rolę kapeluszy w życiu królowej, bo chyba wszyscy kojarzą ją właśnie z tym elementem garderoby.

,,Garderoba królowej. Historia Elżbiety II i jej strojów” to naprawdę ciekawa książka dla najmłodszych, nawet tych, którzy w ogóle nie kojarzą, kim jest Elżbieta II i o co chodzi z jej ubraniami. To kolorowa i niezwykle przemyślana pozycja, a ja doceniam jej chronologię i ciekawą konstrukcję. Zaletą jest jej duży format oraz dobór informacji i ciekawostek, które rzeczywiście mogą zaintrygować, a nie zanudzić na śmierć. Mimo jej małej objętości, w środku można znaleźć naprawdę wiele informacji, które bez wątpieni zapadają w pamięci. Cieszę się, że mogłam dla Was zrecenzować tę pozycję i oczywiście przekazałam ją już w dobre, młodsze i ciekawskie ręce.


Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka


Patrycja


1 komentarz:

  1. Ta pozycja wydaje się ciekawa! Wiem nawet, komu mogłabym ją od razy sprezentować! ;)

    OdpowiedzUsuń