wtorek, 7 maja 2024

[798] ,,Reality Fame” – Maria Karnas

 


Kilka dni temu premierę miała powieść ,,Reality Fame”, czyli nas kolejny patronat! Jest to pozycja wyjątkowa, bez wątpienia oryginalna i właśnie to sprawiło, że postanowiłam objąć ją patronatem. Urzekł mnie w niej bez wątpienia swego rodzaju motyw przewodni, jakim jest telewizyjne show. Można powiedzieć, że takim moim guilty pleasure jest właśnie oglądanie tego typu programów, więc tym bardziej chciałam poznać historię zawartą w powieści Marii Karnas.

Lisa nie chce być gwiazdą internetu, nie chce zdobyć sławy, ale mimo wszystko zgłasza się do popularnego programu telewizyjnego, jakim jest Reality Fame. Jej celem jest wygranie pieniędzy, które pozwolą jej na spłatę długów po ojcu. Nie spodziewa się jednak, że otoczona przez kamery będzie zdolna do poczucia czegoś więcej do mentora programu, a za razem zwycięzcy poprzedniej edycji. Lisa zamierzała grać, eliminować przeciwników i działać tak, aby przede wszystkim zdobyć sympatię widzów, którzy decydują o losie uczestników programu. Nie spodziewa się jednak, że znajduje się w paszczy lwa, w której prywatność nie istnieje, a rzeczywistość kreuje ktoś inny niż ona sama.

Do tej pory nie spotkałam jeszcze książki, której akcja toczyłaby się w reality show, więc trudno mi się dziwić, że ta oryginalność mnie do niej przyciągnęła. Autorka doskonale wykreowała rzeczywistość i ja uwierzyłam w realizm tej fabuły, a przynajmniej odniosłam wrażenie, że Maria Karnas dobrze przygotowała się do napisania takiej powieści. Z jednej strony pokazała coś, co już znam z telewizji, a z drugiej strony… włożyła w fabułę dużo oryginalności i indywidualnego podejścia do tematu.

Osobiście zwróciłam uwagę na opis relacji międzyludzkich, ponieważ już od pierwszych stron zaczęłam zdawać sobie sprawę, że nie mogą być one klasyczne, w końcu bohaterowie znaleźli się w niecodziennej sytuacji. Autorka świetnie opisała to, że każdy ma drugą, a nawet trzecią i czwartą twarz, że ubieramy maski adekwatnie do sytuacji, w której aktualnie się znajdujemy… To pokazuje, że zadbała ona także o aspekt swego rodzaju psychologiczny.

W książce tej dzieje się naprawdę dużo, nie jest ona nudna i wciąga już od pierwszych stron. Każdy jej element ma istotny wpływ na zakończenie, a dzięki temu fabuła jest logiczna, co zawsze jest dla mnie ogromnie ważne w absolutnie każdej powieści. W środku nie brakuje emocji, można się wzruszyć, zasmucić, zdenerwować, a nawet rozczulić, ponieważ w tym wszystkim znalazło się miejsce na wątek  romantyczny.  Bez wątpienia polecam wam ,,Reality Fame”,  bo jest to lekka historia, ale szalenie wciągająca i fantastycznie napisana.

 

KSIĄŻKA POD PATRONATEM BIBLIOTEKI FENIKSA


Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka


Patrycja


1 komentarz: