środa, 10 kwietnia 2024

[795] ,,Jak błyskawicznie poprawić nastrój. Awaryjne sposoby na niepokój, lęk i stres” – Dr Olivia Remes

 


Nie zawsze byłam fanką poradników i książek z zakresu psychologii. Jednak w pewnym momencie doceniłam ich wartość i nauczyłam się wybierać te, które spełnią moje oczekiwania. Zdecydowanie bardziej ufam autorom mającym wykształcenie medyczne albo chociaż duże doświadczenie w podejmowanym temacie. To jest dla mnie kluczowe, ponieważ wiele razy miałam okazję poznać pozycje napisane przez instagramowych guru i właściwie zawsze odkładałam je mając negatywne odczucia.

Autorka książki od wielu lat prowadzi naukowe badania w dziedzinie psychologii. Zajmuje się poznawaniem mechanizmów, które mogą pomóc w zwalczaniu stresu czy niepokoju. W tej pozycji podsumowuje zdobytą wiedzę i w przystępny sposób dzieli się wypracowanymi przez siebie sposobami na radzenie sobie z problemami, które są obecne w codzienności naprawdę wielu osób.

,,Jak błyskawicznie poprawić nastrój” to świetny poradnik i jego tytuł idealnie opisuje to, co znajduje się w środku. Kluczowym słowem jest tu ,,błyskawicznie”, ponieważ autorka postawiła na przedstawienie konkretów i konstruowanie rozdziałów, które można przeczytać szybko i wrócić do nich w razie nagłej potrzeby, aby pomóc sobie w razie problemu.

Każdy rozdział ma określony temat, a jest ich w sumie dziesięć. Poruszają one dość różnorodną tematykę, więc każdy znajdzie w niej coś dla siebie, a jednocześnie może służyć nam ona przez wiele lat, w ciągu których możemy napotkać jakąś część opisanych kwestii.

Rozdziały są skonstruowane w posobny sposób. Na samym początku pojawia się wstęp, który ma dosłownie pół strony i jego zadaniem jest pomoc czytelnikowi w sytuacji kryzysowej dotyczącej poruszanego tematu. Wydaje mi się, że część tych rad rzeczywiście może okazać się pomocna w konkretnych momentach, ale oczywiście wszystko zależy od naszej chęci na odzyskanie równowagi i opanowania emocji. Są to fragmenty zawierające konkrety, autorka postawiła na naprawdę prosty i obrazowy język, co jest bez wątpienia ogromną zaletą.

Oczywiście autorka rozwija temat i następnie opisuje go szerzej. Korzysta z wiedzy, którą posiada, a także odnosi się do innych źródeł, co również mi się podoba. Dzięki temu miałam poczucie, że to, co czytam ma odzwierciedlenie w faktach naukowych. Wszystkie zawarte w tych fragmentach informacje są ciekawe, pomagają zrozumieć charakter problemów, ich przyczyny, a także oferują metody radzenia sobie z nimi. Całość czytało mi się naprawdę szybko i z wielką przyjemnością, ponieważ uwielbiam takie tematy, bo pozwalają mi one lepiej zrozumieć siebie, otaczający świat, a także poznać fakty naukowe, które są opisane w przystępny sposób.

,,Jak błyskawicznie poprawić nastrój. Awaryjne sposoby na niepokój, lęk i stres” to książka krótka, ale bardzo treściwa. Porusza ona kilka ważnych tematów, a autorka opisuje je w sposób lekki, obrazowy i bez wątpienia przystępny dla każdego czytelnika. Nawet jeśli nie zmagacie się z problemami zawartymi w tytule, to warto zapoznać się z tą pozycją, ponieważ w przyszłości może okazać się podoba. Nawet jeśli osobiście nie doświadczycie trudnych chwil, to być może dzięki znajomości treści pomożecie komuś innemu.

 

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca


Patrycja


1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawy pomysł na skonstruowanie poradnika. Nie potrzeba już dziesiątek znaczników i zakreślania, żeby później móc odnaleźć konkretny temat.

    OdpowiedzUsuń