piątek, 23 czerwca 2023

"Intuicja. Wiedza wykraczająca poza logikę" - Osho



Dzisiaj będzie krótko, bo i książka, o której chciałabym Wam opowiedzieć nie należy do zbyt obszernych. Niemniej na nieco ponad dwustu stronach zawarte zostało bardzo wiele ciekawych przemyśleń i tez, które warto poznać i zweryfikować z własnymi poglądami. Mowa o książce Osho - „Intuicja. Wiedzą wykraczająca poza logikę”.

Mówi się, że niektórzy ludzie są obdarzeni intuicją. Czym ona tak naprawdę jest i czy  tylko wybrani są nią obdarzeni? Osho uważa, że każdy z nas ją posiada, ale wychowanie i system, w jakim żyjemy, tłamsi ją w nas. W końcu obecnie najważniejszy jest rozum, a nie coś duchowego, czego nie można nawet racjonalnie wytłumaczyć. Intuicja jest czymś dziwnym, niewytłumaczalnym. Nie można jej dokładnie poznać, zbadać, przeanalizować. Jest jednak czymś, co często kieruje naszymi decyzjami wbrew podszeptom rozumu. Z tego względu czasami czujemy strach przed posłuchaniem jej, a sam jej temat wielu fascynuje. 

Nie ze wszystkimi stwierdzeniami Osho przedstawionymi w tej książce się zgadzam. Moje życiowe doświadczenie często koliduje z jego słowami. Jednak poznanie tej książki było ciekawym doświadczeniem. Mogłam spojrzeć na kilka spraw z zupełnie innej perspektywy. Miałam możliwość wglądu w czyjś umysł i poglądy. Ponadto książka sprowokowała mnie nad zastanowieniem się nad kwestiami, o których wcześniej bym nawet nie pomyślała. Było to bardzo ciekawe doświadczenie i zdecydowanie nie żałuję, że sięgnęłam po tę pozycję. 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz