czwartek, 1 lutego 2024

[785] ,,Jagna i biały wilk” – Ewa Nowak

 


Wiele książek dla dzieci przyciąga mój wzrok, a to sprawia, że chcę je poznać i zobaczyć, co w sobie kryją. Najczęściej to ilustracje i intrygująca okładka sprawiają, że jakaś pozycja trafia w moje ręce, abym mogła ją zrecenzować i oczywiście przekazać dziecku z rodziny, które z niej bez wątpienia skorzysta jeszcze bardziej niż ja. Tym razem miałam okazję przeczytać przepiękną pod względem treści i ilustracji książeczkę.

Jagna spędza wakacje u babci, która mieszka w środku lasu. Otoczenie sprawia, że dziewczynka ma pełno pomysłów na rozrywkę, a wokół leśniczówki można spotkać całą masę zwierząt. Na szczęście Jagna nie jest sama, ponieważ jest z nią jej brat, kolega, a także ktoś jeszcze – uroczy wilk. Czy całej trójce uda się przetrwać wakacje bez żadnej wpadki i kłopotów?

Książka ta bez wątpienia przyciąga wzrok swoją przepiękną okładką. Na plus mogę zapisać również to, że ma ona twardą oprawę, która doskonale chroni przez uszkodzeniami. Sama książeczka dedykowana jest dla osób od dziewięciu lat.

Trudno zaprzeczyć, że w tej książce najpierw zwróciłam uwagę na ilustracje, które są przepiękne. W pierwszej kolejności musiałam przekartkować całą książeczkę, a dopiero później zabrałam się za jej czytanie, ponieważ bez wątpienia byłam ciekawa zawartej w niej historii. Zawsze byłam fanką takich krótkich, przygodowych historyjek, w których dużą rolę odgrywa przyjaźń będąca jedną z większych wartości bliskich mojemu sercu.

W historii tej rzeczywiście możemy przeczytać o wielu przygodach Jagny oraz jej przyjaciół, którzy świetnie się razem bawią. Nie jest to długa książeczka, ale jej akcja jest tak dynamiczna, że w środku dzieje się po prostu bardzo dużo. Dzięki temu jest wciągająca, a jej bohaterowie po prostu stają się przyjaciółmi czytelnika, co jest ogromną zaletą tej pozycji.

Całość napisana jest prostym i przyjemnym językiem, a to sprawia, że tym bardziej jest wciągająca. W treści dominują dialogi, ale nie jest to wadą, ponieważ to książeczka dedykowana dość młodym osobom, więc po prostu musi być dynamiczna. Na szczęście ilustracje są bardzo ważną częścią tej pozycji i to one dodają wszystko to, czego autorka nie zawarła za pomocą słów.

Bardzo lubię stonowaną kolorystykę, która utrzymuje się przez całość tej książeczki. Ilustracje są przyjemne dla oka, nie dominują nad treścią, ale stanowią jej dodatek. Osobiście jestem fanką właśnie takich grafik, ponieważ są one piękne, przyciągają wzrok i zdaję sobie sprawę, że się powtarzam, jednak ten element naprawdę zapadł mi w pamięci. Dodatkowo właśnie takie ilustracje pamiętam ze swojego dzieciństwa.

,,Jagna i biały wilk” to bez wątpienia książeczka, którą dałabym młodszej wersji siebie i jestem pewna, że kilka lat temu pokochałabym ją. Historia Jagny i jej przyjaciół jest fantastyczna, poznaje się ich losy z ogromną przyjemnością i zaangażowaniem. Dodatkowo autorka podkreśliła wielką rolę przyjaźni, dzięki której można przeżywać najlepsze przygody i spędzać doskonale czas. Całość jest oczywiście napisana z wyczuciem, językiem dopasowanym do grupy docelowej i nie widzę absolutnie żadnych wad w tej książeczce!

 

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu ToTamto


Patrycja


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz